Afnemen van vragenlijsten
Ypse werkt steeds aan het verbeteren van de dienstverlening en behandeling. Om de kwaliteit van zorg te helpen vergroten, vul je tijdens de behandeling een aantal vragenlijsten in.
Screening
Voordat je de intake hebt, vul je in onze beveiligde omgeving een screening in. Deze screening geeft een eerste aanwijzing voor de zorgzwaarte en de soort behandeling die past bij je situatie. Je behandelaar kijkt naar de resultaten voor het eerste gesprek. De uitkomsten van de screening gebruik je bij het opstellen van het behandelplan.
Routine Outcome Monitoring (ROM)
Om te onderzoeken of je behandeling het gewenste resultaat heeft, vul je vragenlijsten in voor, (soms tijdens) en na de behandeling. Met de antwoorden op de vragen brengen we de klachten, zorgbehoefte en het resultaat van de behandeling in beeld. De resultaten worden aan het eind van de behandeling besproken.
Je krijgt vragen over
- de klachten die je hebt
- de ernst van de problemen
- je dagelijks functioneren
- de kwaliteit van leven
- je tevredenheid over de behandeling
De eerste meting
In de eerste meting worden je klachten, functioneren, zorgbehoefte en de manier waarop je omgaat met je klachten in kaart gebracht. De uitkomsten van deze eerste meting bespreken we met je. Ze helpen bij de keuze voor de behandeling.
Vervolgmeting(en)
Met de vervolgmetingen meten we de veranderingen van je klachten en je functioneren. In de meeste gevallen is dit een eindmeting bij het afsluiten van het traject. Bij intensievere trajecten is er halverwege je behandeling een tussenmeting. De resultaten van vervolgmetingen worden met je besproken en met eerdere vragenlijsten vergeleken. Zo krijg je inzicht in de resultaten van de behandeling.
Je vult de vragenlijsten in op de locatie van Ypse. Als dit niet mogelijk is kun je de vragenlijst thuis digitaal invullen. Je ontvangt van je behandelaar per mail inloggegevens waarmee je kunt inloggen.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
De antwoorden voegen we toe aan je beveiligd persoonlijk dossier. Alleen je behandelaar en andere betrokken hulpverleners van Ypse hebben toegang tot deze gegevens.
In je behandelplan geef je duidelijk toestemming de uitkomsten van de ROM-meting anoniem te gebruiken voor kwaliteitsdoeleinden. Je hebt de mogelijkheid dit te weigeren. Ypse levert geanonimiseerd (conform AVG-wetgeving) gegevens aan, aan een onafhankelijke partij die deze gegevens verwerkt.
Consumer Quality index (CQi)
De CQi wordt gebruikt om binnen Ypse in kaart te brengen op welke punten je goede ervaringen hebt en waar nog verbetering mogelijk is. Door middel van het beantwoorden van een aantal vragen aan het eind van je behandeling, help je ons de zorg verbeteren.